Jag har fått en ny liten batch med actionfigurer från Playmates Toys! Yes!
Idag ska vi ta en titt på Nickelodeons version av Kraang.

image

Kraang kommer förpackad på standardkortet i denna linjen och var en av de första karaktärerna att få komma ut i leksaksform.
För att göra Kraang lite mer spektakulär och sådär charmigt läskig så är han en ”Extra-Dimensional Enemy of Earth”, hujedamig!

image

Baksidan är också ganska standard och den hintar om att man ska leta efter fler karaktärer hos sin lokala leksakshandlare.
Den bjuder även på lite extra info om karaktären:

image(Klicka för en större bild)

 Clip and Collect, kanske en annan dag. Nu ska vi ta en titt på Kraang!

image

Detta är verkligen Krang’s Android Body, men för 2010-talet. Jag älskar det!
Figuren kommer förpackad med två vapen (som jag redan slarvat bort), en liten rosa Kraang-figur i mjuk gummi och själva ”EXO-SKELETTET”.

Denna bilden tog runt 10 minuter att ta då det är jävligt svårt att få figuren att stå upp, svårare än vissa figurer som kom ut på 90-talet.

image

Baksidan visar ett gäng med rosa slangar (eller tentakler?) och hade inte figuren varit så tanig så hade den lätt kunnat vara från 90-tals-TMNT-linjen.

Men det är inte det som är figurens höjdpunkt. Nej. Denna gången ska jag inte klaga på tillbehör eller klanka ner på artikulation. Det handlar om detta:

image image

Är han inte söt!? Jag älskar den här lilla grejen! Det är typ min nya favoritgrej någonsin! Jag fattar inte varför jag väntat så länge på att ta hem den här krabaten!

Konsistensen påminner om en såndär slajmhand man kan köpa i femkronorsapparater, men utan själva klibbigheten. Det är hög kvalité på gummit och färgen, men jag antar att det är ganska lätt att dra sönder tentaklerna.

image

Jämfört med andra Krang-figurer så är denna nya figur vääääldigt liten. Men jag gjorde ändå världen en tjänst och provade hur bra han matchades med hans äldre tillbehör:

#1: Krang’s Mobile Life-Support System:

image

Haha, fyfan vad gullig han är. Han är så liten och tanig, men han ser verkligen ilsk och skräckinjagande ut under den där bubblan. På nåt sätt så tror jag att jag hade blivit mer rädd för denna karaktär än originalet. Det enda jobbiga är att tentaklerna är för korta för att kunna sticka ut på sidorna. Nåväl.

#2: Krang’s Android Body:

image

Detta ser ganska löjligt ut. Eller? I den tecknade versionens skapelseberättelse så kan Krang ändra storleken på både sig själv och sin androidkropp. Det innebär att scenariot ovanför inte är helt otippat. Helt enkelt har androidkroppen ändrat storlek, men inte Kraang.

Jag vet att det finns en annan version av Krang’s Android Body som är mycket mindre, men jag äger tyvärr inte den just nu. Den hade nog passat som handen i vanten tror jag… Fan också. Jag är ändå sjukt nöjd med de olika resultaten.

imageKraang, TMNT 2012, Krang’s Android Body, TMNT 1991, Krang, TMNT 1989.

Betyg:
Artikulation:
2/10. Ganska obefintlig.

Gummikvalité:
8/10. Hade den varit oförstörbar hade jag haft med mig Kraang överallt.

Storlek:
4/10. Exo-skelettet är tanigt och Kraang är liten.

Tilbehör:
7/10. Jag vet inte vart de är.

Förmåga att kunna stå upp snabbt:
1/10. Tålamod.

Slutpoäng:
22/50. Meh. Det som gör denna leksak värd är den lilla rosa pluppen, hoppas att den kommer i fler utföranden.

Behöver du mer rosa? Köp en Kraang med hjälp av länken här under:
KÖP EN KRAANG FRÅN BR-LEKSAKER! 

