Förbered er, för här kommer Stealth Tech Michelangelo!

image

Jag var inte så himla imponerad över att se denna bli släppt som en av de första varianterna av huvudkaraktärerna i den nya Nickelodeonserien. Jag blev dock positivt överraskad under denna recensions gång.

Förpackningen ser dock likadan ut som resterande figurer i linjen.

image

Baksidan visar som vanligt samma layout som innan men just denna våg av figurer har fått en liten halvfräck typografi som säger ”STEALTH TECH” med metalliska bokstäver på blå bakgrund. Självklart finns här också en liten karaktärsbeskrivning/biografi:

image

(Klicka för en större bild)

Som vanligt, räkna med ett visst bortfall av figurer på baksidans bilder då där sitter en ful klisterlapp med extra info på ett gäng europeiska språk:

image

När du väl öppnat förpackningen så krävs det att du fipplar lite med ledad fisketråd, men efter det så är du good to go!

image

Nu är det dags att ta en titt på hur Michelangelo och hans tillbehör ser ut!

image

Michelangelos skulptering ser helt klockren ut. Färgerna kompletterar varandra bra och jag gillar den nedtonade färgskalan, han ska ju liksom vara i stealth mode!

image

Baksidan av figuren visar att det finns plats för en nunchuckas, vilket känns som en liten miss.

MEN! Figurer kommer förpackad med en handfull tillbehör:

image

1. 2st Nunchucks
2. En avlyssningsmanick.
3. En zipline.

Här snackar vi tillbehör. Plasten är av hög kvalité och under tiden jag lekt med figuren så har ingenting av det svarta fått ljusare ”stressmärken” som kan uppstå när mörk plast blir böjd.

image

På Michelangelos huvud finns det även ett par glasögon med mikrofon och hörlurar som du kan fälla upp och ner beroende på hur du vill leka med eller displaya din figur. Jag gillar hur det vänstra ögat har ett kikarsikte inställt mot något, sådant får fantasin att sätta igång.

Bältet är också en relativt viktig del av denna figur då den fyller ett par funktioner. Den första är att det är där man fäster avlyssningsmanicken:

imageSå här kan det se ut när Michelangelo lyssnar på något utanför en vägg.

En annan viktig funktion som Michelangelos bälte fyller är att man kan fästa ziplinenen i den!

imageFäst den lilla svarta plastgrejen på baksidan av bältet.

Efter att den lilla pluppen är på plats kan du njuta av timtals med underhållning och sedan försöka få ur temat till ”Mission Impossible” ur huvudet.

image image image

Jag hade så jävla roligt när jag fotade denna figur och jag kunde inte sluta bygga upp olika scenarion i mitt egna sjuka huvud om varför just Michelangelo försöker smyga sig in hos någon – En känsla som jag länge saknat!

Hela upplevelsen med Stealth Tech Michelangelo har fått mig att vilja bli mer kreativ, att skapa någonting av det hela. Svårt att förklara, men ja, den som känner igen sig, den förstår mig.

image

Detta är helt enkelt en riktigt kul figur. Visst, det finns brister, men du kan inte sätta ett pris på en tankeverksamhet hos någon.

Men nu till den viktigaste frågan av dem alla:
Hur står sig denna figur jämte andra figurer som också har solglasögon!?

image
Eugene Tackleberry, Police Academy 1988, Headbanger, Toxic Crusaders 1991, Robocop, Robocop 1994,
Stealth Tech Michelangelo, TMNT 2013, Revv, B.C. Bikers 1992, Garlic Man, Little Dracula 1991, Barbarian, Steel Monsters 1986.

Jag vill påstå att Michelangelos glasögon står sig ganska bra mot dessa motståndare!

Betyg:
Artikulation:
8/10. En extra artikulationspunkt i handen hade suttit fint.

Stealth:
8/10. Det orangea syns ändå inte i mörkret.

Lekvärde:
10/10. Jag ska fortsätta när jag skrivit klart detta.

Tilbehör:
9/10. Nästan perfekt, men något saknas ändå.

Förmåga att ha båda vapnen i bältet:
5/10. Bara hälften får plats.

Slutpoäng:
40/50. Lika bra som Metalhead.

Enter stealth mode och köp en Stealth Tech Michelangelo med hjälp av länken här under:
KÖP EN MICHELANGELO FRÅN BR-LEKSAKER!

