Jag gillar verkligen detta segment, för det är så svårt att peta in ”udda” figurer i vanliga poster. Nåja! Här är fem!

IMG_5439Muckman, Teenage Mutant Ninja Turtles, Playmates, 1990.

Denna figuren är så jävla snygg. Skulpten, färgerna och sättet han tittar på dig på. Figuren har ett sånt kraftigt formspråk och fullkomligt skriker ”PLAYMATES”! Jag tycker att det är bra. En klar favoritdel på denna figur är det lilla hålet på vänsterarmen, ett maskhål!

IMG_5438Tung Lashor, Masters of the Universe, Mattel, 1986.

Jag är inte alls duktig på He-Man-figurer, men när en såpass episk figur kommer i min väg, då måste jag bara ha den. Jag älskar färgerna, fötterna, fingrarna men framförallt; tungan! Med en skruvspak på baksidan så kan Tung både dra in och flänga ut sin grön-gula tunga. Så jävla värt, så jävla bra. Brösttatueringen med den gröna ormen är också jäkligt ball. Varför finns det inga orange-rosa-lila-grön-gul-svarta ormar i Sverige? Jävla skit.

IMG_5437Commander Waspax, Sectaurs, Coleco, 1984.

Sectaurs är en förjävla ball linje med riktigt schyssta figurer. Jag har skrivit om en annan figur i denna linjen här och jag gillar fortfarande stuket på dessa figurer. De ser ganska skrämmande ut, just Waspax har ju röda ögon vilket är helt tokläskigt i min bok. Men som plåster på såren så har han lila armar och grön kropp, som en tordyvel. Typ. Eh.

IMG_5440James Bond Jr., James Bond Jr., Hasbro, 1990.

James Bond Jr.-linjen är en linje jag är relativt osäker på. Jag har ett par figurer, bland annat denna som jag skrivit lite om innan och jag kan fan inte ljuga om denna linjen, JAG ÄLSKAR DEN, den är fan episk. Kolla in pjäxorna på James liksom. Och puffran som måste inspirerat den röda vattenpistolen i Zombies ate my neighbours. Jag gillar det.

IMG_5441Warrior, Con-Nec-Tors, Matchbox, 1990.

Denna Mr. T-kopia är rätt ball, gjord av Matchbox i Connectors-linjen från 1990. Dinosaur Dracula har skrivit om dessa figurer här och jag rekommenderar dig verkligen att läsa den artikeln, för den är grym.

Tack.

