Väldigt ofta får jag frågor om hur min leksakssamling ser ut och hur jag visar upp den. Jag brukar väl oftast svara med ett ”njaaeoioe” eftersom jag inte exponerar mina actionfigurer på ett snyggt sätt. Innan har jag haft en skön gammal 70-talsbyrå med ett barskåp med glasdörrar. Inte så jättevackert.

Men! Under julledigheten har jag faktiskt tagit tag i att exponera min samling på ett okej sätt. Så här:

DSC_6469

Det jag har använt mig av är helt enkelt IKEA. Det ni ser är: 2st Detolf, 2st Expedit och 2st Expeditinsatser med två lådor (en svart och en vit). Anledningen till att jag har valt att höja upp vitrinskåpen är för att kunna exponera den nedre hyllan så att man slipper ha saker i skåpen som är i samma höjd som gemene mäns stortår.

Jag vet att det finns andra lösningar som är minst lika bra, t.ex. bokhyllan Billy har en dörrsats i glas som fungerar på samma sätt som detta, men jag valde just Detolf för enkelhetens skull.
För den som är nervös så kan jag säga att Expeditupphöjnaden fungerar alldeles utmärkt. Efter en dryg månad kan jag inte så några som helst ”stressmärken” eller ”nedbucklingar” och lådorna fungerar minst lika bra som vanligt (de går att stänga och öppna utan problem)!

Medan vi ändå håller på så kan jag ju faktiskt passa på och visa innehållet i skåpen.

Skåp nr. 1, vänster:

DSC_6476Skurkhyllan, Teenage Mutant Ninja Turtles.
(Bakgrund: Flushomatic WB, Ray Fillet MOC)

DSC_6477Blandhyllan, onda och goda, Teenage Mutant Ninja Turtles.
(Bakgrund: Genghis Frog MOC, TMNT Puffy Stickers, Fugitoid MOC.)

DSC_6479Sköldpaddshyllan, Teenage Mutant Ninja Turtles.
(Bakgrund: Make my day Leo MOC, Don the undercover turtle MOC.)

DSC_6480Karatehyllan, Chuck Norris: Karate Kommandos, Karate kid.
(Bakgrund: Chuck Norris: Karate Kommandos komplett samling MOC.)

Skåp nr. 2, höger:

DSC_6483Kennerhyllan, Jurassic Park, Batman the Animated Series, VR Troopers, M.A.S.K, Alien vs. Predator, The Real Ghostbusters.
(Bakgrund: Bush devil tracker MIB)

DSC_6484Pastellhyllan, Montana Jones, Madballs, Bucky O’Hare, Incredible Crash Dummies, Police Academy, Z-bots, Battle Beasts, Space Jam, The Mask, Dino-Riders, Toxic Crusaiders, Space Precinct, James Bond JR och lite till.
(Bakgrund: Fling Hi MOC, Space Jam: Jordan & Sylvester MOC, Hot Wheels Ecto-1)

DSC_6485Star Wars-hyllan, Star Wars.
(Bakgrund/Sida: The search for Luke Skywalker MISB, Wicket MOC, Gamorrean guard MOC)

DSC_6486Masters of the blandhylla, He-man and the masters of the universe, Sectaurs, Transformers, X-Changers.

Ovanpå skåpen:

DSC_6489Random collection of crap-hyllan, TMNT-väskor, Bravestarr, Little Dracula, Teenage Mutant Ninja Turtles, Action Force, Biker Mice From Mars.

Så här ser alltså skåpens innehåll ut, hoppas att ni hittat något att titta på iallafall.

Som ni kanske märker så får inte alla mina actionfigurer plats, jag har t.ex. prioriterat bort hela Biker Mice From Mars-linjen och lite andra småsaker.

Tack!

