magiskamocsMOC betyder ”mint on card” och det är en benämning som betyder ungefär ”oöppnad”.

Jag försöker att inte verka alldeles för snäsen med mitt samlande och mitt skrivande. Men ibland så dyker det upp lite oöppnade figurer som man inte bara öppnar hur som helst. I denna installation av ”Magiska mocs” ska vi ta en titt på den fantastiska mocen ”GALAXY SPACE FORMERS”!

IMG_4394Denna oöppnade leksak är typ det vackraste jag någonsin sett. Vackrare än den där ramen jag skrev om för ett tag sedan.

Jag vill bryta ner och prata om varenda puttignuttig detalj som finns att titta på. Fantastiskt.
Vi inleder med logotypen.

IMG_4401Oh lordy! Blandningen mellan det gula och röda är så jävla vackert. Det väldigt stilrent skrivna ”GALAXY” bryts plötsligt upp av ett rebelliskt ”SPACE FORMER”. Lite som det lugna och frågande ”Who you gonna call?” – ”GHOSTBUSTERS!”. Eller hur?

Men var kan man hitta någon form av titeltext? Längst upp till vänster!

IMG_4400Dessa figurer är helt enkelt engelsk-franska ”extenders” med ”THE GREAT POWER TO SUPRISE!”. Vad. I. Helvete.
Detta är det absolut bästa någonsin, holy shiiiit! Men det stavas ”SURPRISE”.

Vi får även veta lite mer om robotarna i sig. Varenda en av robotarna kan transformeras från fordon till en dynamisk robot, sedan tillbaka igen! En present som inte slutar att ge. Till höger om texten så får vi även denna fina grafik:

IMG_4402Färgerna matchar inte direkt figurerna som vi har, men vafan, vem bryr sig? Kolla hur roboten till höger lyfter sina armar av glädje! Han är glad, glad att vara levande!

Men vad är det lite mer exakt som vi får i denna fantastiska moc?

IMG_4395Road Attacker

IMG_4396Grey-Hound

IMG_4398Assault Battle-Truck

IMG_4399Storm Destroyer

Nej. Detta är inte ett skämt. Bilarna/robotarna har namn. Jag är osäker på om det är stulna namn, men jag tvivlar på min osäkerhet. Detta är en 100% originell tanke från leksaksföretaget ”EVER SPARKLE”

IMG_4403

Kolla på den logotypen. Kolla på den. Njut av den grafiska fantasin som flödat. Bara… NJUT.

Nåja. Hur tror ni att jag visste namnen på figurerna förresten? Det finns… En baksida.

IMG_4404Baksidan ger oss lite mer info om deras namn och hur man kan transformera dem!

Efter att ha trånat över de riktigt snyggt illustrerade robotarna så fastnade jag för texten längst ner till vänster:

These specially-trained machines fight against all evil and spiteful things in this world. Their miniature size can infiltrate and destroy enemy lines.
Comme and support and support them with their modern fighting machines in their struggle for a better world.

Åh. Felstavningarna, uppbyggnaden och framförallt, INFORMATIONEN! Helt underbart. Om jag har tolkat det rätt så innebär detta att:

De är i skala 1:1.
Alltså, de är små för att kunna infiltrera de onda(?) på ett enkelt sätt. Hm… Varför har de då valt att vara bilar och stora arbetsredskap?
ÄH! Jag tänker inte ifrågasätta denna fantastiska leksak.

En annan viktig detalj på baksidan är det, lite snett påsatta, ”MADE IN CHINA”-klistermärket.

IMG_4407Ever sparkle, tack för att ni har fullbordat mitt liv.

Tack för att ni finns.

IMG_4406GALAXY SPACE FORMERS – MINIATURE SIZE HAS THE GREAT POWER TO SUPRISE!

