Idag har det varit en regnig dag i hela världen. Under regniga dagar tar man fram den där högen med tidningar som man gärna tittar igenom lite då och då. Vissa läser skönhetsmagasin, andra läser biltidningar. Jag läser serietidningar eller tv-spelstidningar.

IMG_4071

När jag bläddrade igenom en liten hög med Turtles-tidningar så upptäckte jag en del fula teckningar som jag gärna vill dela med mig av. Tyvärr så saknar jag en scanner, så ni får hålla tillgodo med mina foton så länge.

Först ut har vi en kär vän, Leatherhead:

IMG_4069Just denna teckning ger mig kalla kårar. Jag känner mig lurad. När jag tittar på Leatherheads porträtt här ovan så undrar jag vem det är som jag har lekt med i hela mitt liv? Jag minns en lite råare, mörkare och framförallt coolare Leatherhead. Såhär:

Nåja. Man kan inte veta allt. Vi bläddrar vidare och tar en titt på lite fotsoldater:

IMG_4070Dessa fotsoldater hör hemma i kloakerna under New York. Varför? Är det inte uppenbart? De sympatiserar tydligen med Ku Klux Klan. Eller så är de någon antiklan-klan som står upp för de homosexuella i samhället. Jag har ingen aning, men deras förvridna ansikten kommer att hemsöka mina drömmar i flera år.IMG_4067Här ser vi en ganska kass serie. Hela tidningen är full av denna typen av tråkiga teckningar. Alltså, sure, jag fattar, kunde du rita under 90-talet så är det klart att du vill casha in, men att uppenbarligen inte tycka om att teckna, det känns inte okej. Tacka hellre nej nästa gång. Kontakta hellre Grim Nyberg. Tack på förhand.

IMG_4065Oh boy… Jag vet inte vart jag ska börja. Krangs ansiktsuttryck? Androidkroppens knepiga posering? Eller kanske Metalheads övervikt, tillsammans med hans sköna Beatslurar som han skaffat sig nyss? Nja. Jag vet inte. För den som inte vet så ser Krang och hans androidkropp ut så här. Metalhead ska se ut så här:

För övrigt, jag saknar denna figur, ge mig den på min födelsedag! Den ska vara komplett.

Och på tal om övervikt förresten:

IMG_4073

Stackars Michaelangelo. År av pizzor har satt sina spår och om jag får döma av bilden så har han inte fått nog än. Denna omättliga mun flämtar efter mer. Du är en sjuk jävel, Michaelangelo.

För övrigt så är hela detta album sjukt i huvudet. Eller vad sägs om denna bild, tagen helt ur sitt sammanhang (som om det fanns nåt):

IMG_4075

Fyra tjocka sköldpaddor som försöker befrukta E.T.?

INGEN VET.

