Ibland förvånas jag av mitt jävla ha-begär. Tur att man inte direkt kan nåt om den där Freud, för isåfall hade jag ju säkerligen haft nån sexuell böjning till det hela.

Ja, så kan man också påbörja ett blogginlägg om något så harmlöst som godis från en tv-spelsbutik.

IMG_3928

Så här ser en liten arkadmaskin ut när den kommer från butiken Game. Den kostade mig 39kr och var halvfull med Pac-Manformade pulverpastiller med smak av citron. Tyvärr har jag redan ätit upp dem i skrivande stund men jag kan intyga att de var ganska taskiga i smaken.

Jag antar att det börjar bli uppenbart varför jag köpte denna lilla låda med citrongodis.

IMG_3929

Den är ca: 12cm hög och 5cm djup på sitt bredaste ställe. Utsidan är en plåtask målad med gul grundfärg i hög kvalité. Ovanpå detta ligger ännu ett lager med färgtryck rätt på asken, vilket ger karamellboxen en fin och högkvalitativ finish. Nice.

IMG_3931IMG_3930

Insidan av maskinen är i plast och har ett klistermärke i normal kvalité med en halvmatt yta. Notera att de dimensionerat vissa detaljer på godislådan, t.ex. myntinkastet på framsidan.

Jag funderar på att modifiera den lite, lägga till lite slitage och köpa typ 20 till så jag kan måla om och sätta dit en annan insida, för att kunna bygga en egen arkadhall för actionfigurer. Jag menar, det ser ju bra ut:

IMG_3933

