droemfigurerÄnnu en gång vill jag berätta att jag faktiskt har funnit en av de figurer som jag länge drömt om.

För ett bra tag sedan så bytte jag till mig en liten Krang-figur av min goda vän Aggro.

IMG_3903

Nu tyckte jag att det var dags att komplettera min figur. Det är faktiskt kul att komplettera. Inte bara för att figurens värde höjs, du får även en slags inre ro i kroppen.

IMG_3904

Krang ska ha en liten androidkropp som gör att han kan utnyttja sin stora hjärna till fullo.

Men. Jag kände mig inte nöjd där.

IMG_3906Krang’s Android body, Teenage Mutant Ninja Turtles, Playmates, 1991.

Det är denna stora jävel som blogginlägget egentligen handlar om. Denna fantastiska pjäs har snabbt blivit en av mina skrytpjäser. Den är ju en ögonöppnare till fullo. Färgerna, formen och framförallt storleken gör att man liksom tappar hakan.

IMG_3907

Självklart har figuren lite slitage, men vem fan bryr sig? Det saknas en liten plastlucka som skall sitta på Androidbjässens mage.
Men jag skulle kunna sträcka mig så långt som att detta är ett konstverk i pastellfärger.

IMG_3909

1991 är året då Playmates gav oss denna figur.
(Jag måste även erkänna att det kändes jävligt konstigt att ta kort på en plastrobots stjärt…)

Om du tänkte skaffa dig en sån här finurlig pjäs så är det fyra saker du bör tänka på, om skicket ens spelar någon roll:

1. Att klistermärkena/färgen ser okej ut.2. Att Krangfiguren medföljer.
3. Att plastluckan på magen finns där.
4. Att figurens antenn på huvudet inte är avbruten.

Bilder för referens:

IMG_3910 IMG_3913

Men jag kallar inte detta bloggsegmentet ”Drömfigurer” för intet, nä. Jag har införskaffat TVÅ stycken Androidbjässar under loppet av en vecka.

IMG_3914

Den andra kroppen har lite tråkiga klistermärken men i övrigt så är den minst lika fin som min första.IMG_3915 IMG_3916

Så här ser magluckan ut. Den är inte stor och jag kan verkligen förstå att en sådan del lätt går sönder eller tappas bort, med tanke på att denna figuren nyss fyllde 22 år.

IMG_3917Antennen är också hel och efter att ha känt och klämt lite så är det solklart att det är en del som lätt kan ramla bort, den är gjuten i mjukplast eller vinyl, i samma mold som resten av huvudet vilket innebär att den lätt kan trilla av om man leker med sin fantastiska leksak.

IMG_3919

En annan sak som är värd att nämnas är att Krangfiguren som medföljer faktiskt skiljer sig från sitt vanliga jag från 1989. Den äldre versionen har blåmålade ådror över sin kropp, men är en identisk figur.

IMG_3920

Jag är hursomhelst hur nöjd som helst över att ha prickat av ännu en figur på drömfigurslistan.

Mums.

 

