För ett bra tag sedan skrev jag om min Chuck Norris-figur i min tidiga (och lite väl långa) topplista med obskyra figurer. Numera är väl det kapitlet ersatt med mina slumpvist valda figurer (#1, #2, #3 osv.)

Då kändes han som en relativt obskyr figur, men ändå rätt skön. Storleken och skulpteringen kändes inte alls som en typisk Kenner-figur, vilket gjorde mig nyfiken. Under sommaren har jag helt enkelt utvecklat mitt intresse och inte bara kollat på den tecknade serien som figurerna bygger på utan även kompletterat min samling. Eller ja. Jag köpte alla figurer. På kort.

Såatteh. Här är en bild:

IMG_3274

Som ni ser är korten lite olika i kvalitén, men jag inbillar mig att jag är relativt ensam om att ha alla samlade på kort i Sverige. Så fort jag skaffar lite nya möbler så kommer dessa exponeras på ett snyggt sätt.

Under tiden får ni hålla tillgodo med en liten figurguide.

Notera att alla figurer är gjorda 1986 av Kenner och att de bygger på en femdelad tecknad serie med samma namn som figurerna, producerade av Ruby-Spears.

IMG_3275

Tabe.

IMG_3277

Kimo.

IMG_3278

Super Ninja.

IMG_3279

Ninja Warrior.

IMG_3281

Chuck Norris (Kung Fu Training GI). (Det är denna jag skrivit om här.)

IMG_3282

Ninja Master.

IMG_3283

Chuck Norris (Undercover Agent).

IMG_3284

Reed Smith.

IMG_3285

Chuck Norris (Battle Gear).

IMG_3286

Ninja Serpent.

Det enda som saknas för att jag ska kunna säga att jag har en komplett samling är denna fantastiska bil:

 

JAG ÅNGRAR INGENTING.

