Idag är det dags att avslöja en av de större kapen jag fick köpt och levererat hem till mig från Leksaksdoktorn.

IMG_3097Teenage Mutant Ninja Turtles, 1989, Playmates.

Den är inte en direkt raritet. Den är inte speciellt vacker, men att få tag i något från TMNT-linjerna som inte är sönderrivet eller sönderlekt är ganska svårt. Jag har själv ingenting oöppnat från när jag var liten, det är något som jag har fixat nu i vuxen ålder.

Just denna fantastiska låda bjuder oss på en utomordentlig box-art samt en lika fin baksida.

IMG_3101Lådan har sett ett par bättre dagar, men jag är ändå nöjd. Jag får väl googla lite i efterhand så jag lär mig hur man gör en fuktskadad låda lite finare.

Inuti lådan finner vi följande:

IMG_3098

Plast och plast med en liten lapp. Lappen är givetvis en instruktion.

IMG_3160

Såhär i vuxen ålder kan jag verkligen se att de försöker ge ett IKEA-aktigt intryck, vilket jag tycker om. Så här så IKEA-instruktionerna ut vid samma tidpunkt:

När vi sedan vecklar ut instruktionerna så ser vi detta:

IMG_3100

Så enkelt som det kan bli. När vi följt instruktionerna så får vi detta resultat:

IMG_3102

Färgerna skiljer sig lite från bilden på baksidan av lådan, som vanligt. Men jag är inte arg.

Sådärja. Så ser den helt enkelt ut. ”Men hur funkar den?” tänker du. Det kan jag väl visa.

Scenario:

Rocksteady har fångat in Michaelangelo, den sjuke jäveln, efter att han spionerat på Rocksteady när han stått och gömt sig från sina arbetsuppgifter från Shredder. Rocksteady väljer i detta fallet att tillfångata Michaelangelo, den sjuke jäveln, för att helt enkelt visa honom vem som bestämmer.

Rocksteady spänner fast sin fånge och letar fram ett gammalt hederligt nummer av Super Play för att sakta kunna leverera sin grötiga spenatsallad som han nyss ätit till lunch.

IMG_3104

När Rocksteady känner sig färdig så lägger han sin tidning vid sidan av toaletten och inspekterar sin gröna present.

IMG_3106

Efter inspektionen så vrider Rocksteady helt enkelt på vredet och ser till att allt åker ner genom toalettstolen och träffar Michaelangelo, den sjuke jäveln, rätt i sitt gröna nylle.

IMG_3107

Sakta men säkert letar sig det gröna guldet ner via avloppet till fången.

IMG_3109

Redan nu märker man hur Michaelangelo, den sjuke jäveln, inte kan hålla sig utan börjar lapa i sig av det vidriga från ovan.

När röret är tömt så stänger Rocksteady luckan igen och har genomfört en regelrätt ”spolning”.

IMG_3110Här ser vi hur Michaelangelo, den sjuka jäveln, fortsätter slicka i sig av leveransen.

IMG_3112

Avslutningsvis så väljer Rocksteady att stämpla ut för dagen och att lämna sin fånge till sitt eget öde.

IMG_3114

Detta var alltså historian om Michaelangelo, den sjuke jäveln. Och här är en bild på min katt och hur hon reagerade. Hon var skräckslagen.

IMG_3119Michaelangelo, den sjuke jäveln.

