Då var det ännu dags för en eloge till Dinosaur Dracula!

Fem figurer, fem foton, fem notiser.IMG_2562

Phantom Rider, Scooby Doo, Hanna-Barbera, 2002.

Denna figur plockade jag upp på en loppis för 2kr. Kände att han behöve ett varmt hem, även fast värdet av figuren är i princip noll. Men han ser lite lustig ut, som om han har glasögon. Som nästa figur!

IMG_2564

Throttle, Biker Mice from Mars, Galoob, 1994.

Jag gillade Biker Mice from Mars ett tag som liten. De är ju i samma skala som TMNT och fungerar toppen som allierade! Min favoritmus var Modo, just för hans riktigt coola arm av stål. Denna mus är dock bara hårig. Nästan lika hårig som min nästa figur:

IMG_2565

Chewbacca, Star Wars POTF, Kenner, 1995.

Denna fann jag på en loppmarknad typ 1998. Jag gillar egentligen inte denna figuren, men faktum är att det är min andra Star Wars-figur som jag någonsin köpt. Min första var en Snowtrooper, men den skriver jag nog om en annan gång. Denna figuren är gjord av företaget Kenner, som jag faktiskt skrivit lite om här på bloggen. En annan figur från Kenner är denna:

IMG_2563

Alan Grant, Jurassic Park, Kenner, 1993.

Tro det eller ej, men 1996 hittade jag en påse på en loppis med alla figurer från första Jurassic Park-linjen. Tyvärr insåg jag inte vad det var jag hade, så jag bytte bort några figurer och vapen med en vän. Nåja. Det är sånt som händer. Om vi återgår till figuren så ser du att han har en hatt. Det har nästa figur också:

IMG_2559

Don, the undercover turtle, Teenage Mutant Ninja Turtles, Playmates, 1990.

Detta är min ABSOLUTA favoritfigur från Turtles-eran. Julen 1991 blev han min och jag har lekt med honom så fruktansvärt många timmar. Han har följt med mig till skolan i lågstadiet och även varit den första med utomlands. Det var en resa till Danmark, 1994. Jag minns inte så mycket av resan, men jag minns att denna figuren var med. Anledningen till att jag minns det är för att det var där han förlorade sin arm. Vi saluterar dig Donatello, för det spionarbete du utfört utomlands och för det du offrat för ditt land.

Vi saluterar dig Donatello!



1994, never forget.

