Jag har väntat så jävla länge på detta. Äntligen har svensk leksaksimport beslutat sig för att köpa in och marknadsföra de nya TMNT-figurerna.

DSC_4992Jag valde givetvis min favoritturtle Donatello. Det finns inte så mycket att säga om den saken. Jag kan väl identifiera mig med nörden mest liksom.

DSC_4993

Som ni ser så är artikulationen riktigt bra och stark. Figurens skulptering ser fruktansvärt bra ut, den är detaljerad och välproducerad.

DSC_4996

När det kommer till färgen är jag dock inte helt övertygad, jag är van att se min Donatello som en brun sköldpadda. Ovan ser vi en jämförelse från andra Donatellofigurer från 80- och 90-talet.

DSC_4994

Den nya figurer passar ändå rätt bra in i äldre farkoster och dylikt. Jag tycker dock att han ser lite väl arg ut. På ett manligt och coolt sätt givetvis.

DSC_4999

Jag har helt enkelt fått en ny favorit bland moderna figurer. Men vad jag har sett rent kvalitétsmässigt i den nya TMNT-linjen så brister den i andra figurer.
Det finns fruktansvärt mycket homager till den äldsta leksakslinjen från -88, vita ögon, arg blick, enkel utrustning osv.
MEN. Om Playmates väljer att göra riktigt många och knäppa variationer av figurerna med samma höga kvalité så kommer jag GARANTERAT att lägga pengarna på fler figurer.

Men för tillfället är jag nöjd.

Sjukt nöjd.

Eh, hur ska jag kunna avsluta denna bloggpost med äran i behåll. Hm.

Här är den första otecknade filmen från 1990!

