Det är mycket snack om The Avengers. Sure, jag såg filmen med min lillebror, den var ganska bra. Bättre än medel, men inte den bästa film jag någonsin sett.

Jag har inte varit lika duktig som alla andra och sett de andra filmerna. Iron Man, Hulken (med fittEdward), Thor, Captain America osv osv. Jag har läst lite om filmerna och förstått att alla älskar Tony Stark. Men de flesta tycker även om den där Nick Fury.

Nick har haft en del framgångar. En egen serietidning, en egen tecknad tv-serie samt en bortglömd film från 1998.

Den yngre generationen är van att se Nick Fury som Samuel L. Jackson. Det är den reeboten som ligger närmast, alltså är det den som folk känner igen.

Samuel gör ett bra jobb som chef över S.H.E.I.L.D, inget snack om saken. Men visste du att den där bortglömda filmen från 1998 har David Hasselhoff i huvudrollen som Nick Fury?

Jepp. Lite som natt och dag. Samuel, som är den svartaste av de svarta spelar samma roll som den vitaste av de vita, David, en gång har spelat.

Sjukt!

