Nu jävlar kickar vi igång igen efter den lite långa texten till svenska Nickelodeon med en trevlig topplista. Det är som vanligt min personliga åsikt, men rätta mig mer än gärna om jag råkat skriva fel eller om jag HAR fel! Denna gången fattar jag mig lite kortare.

Om man levt under en sten under de senaste tusen åren så kanske man har missat innebörden av ”radarpar”, så här kommer en liten snabbstart:

radarpar

  1. Radarpar är en benämning på två personer som jobbar ihop eller är nära vänner med varandra.

Sådär! Nu vet ni det!
Här under kommer jag nu lista min topp 5-lista över de bästa radarparen. Det är väl ganska personligt, men jag tror att ni håller med i de mesta fallen.

Plats nummer 5:

Dupondtarna. De är tagna ur Tintin, för den som inte visste det. Ni kan läsa om dem lite mer här: WIKIPEDIA

Läs vidare!

Plats nummer 4:

ZOINKS! Det är ju Shaggy och Scooby Doo! Jag är inte speciellt intresserad av det nya från Scooby Doo, men det gamla gillar jag. Jag föredrar dessa karaktärer just för att de är så flummiga. Och för att de röker gräs. All day, errday. Läs mer här: WIKIPEDIA

Det finns lite mer att läsa!

Plats nummer 3:

Han Solo och Chewbacca, givetvis! Ingen lista med dynamiska duos är kompletta utan dessa gossar. Läs mer här: WIKIPEDIA

Plats nummer 2 och 1, coming up!

Plats nummer 2:

Jag ger min andraplats till musikerna Guy-Manuel de Homem-Christo och Thomas Bangalter. Tillsammans blir de Daft Punk, ett band som inte bara format den elektroniska musiken, men i många fall även förnyat äldre tekniker, t.ex. sampling osv. Läs mer här: WIKIPEDIA

Vem blir nummer ett?

Plats nummer 1:

Det finns så sjukt många bra radarpar i TMNT. Jag hade tänkt placera Tokka och Rahzar här först, men jag tror att merparten av oss i Sverige endast känner till dem från sitt mediokra framträdande i TMNT 2: Secret of the ooze. Så, förstaplatsen går helt enkelt till Rocksteady och Bebop! Läs mer här: WIKIPEDIA

Innan jag lämnar er med ett desperat försök till att få er att lämna en kommentar så vill jag tacka för att ni orkat slötitta på lite bilder och text. Tack!

Lämna en skön kommentar så att jag får veta om jag tänkt rätt? Dela vidare till andra intresserade? Whatever, jag tycker om dig ändå!

