Okej! Så här är det.
Jag tänkte skriva lite om mina ”första”. Ni kommer förstå.

Spel:

Mitt första tv-spel var ett NES. Mitt första spel till NES var SMB/Duck hunt.
Jag hade hört ganska mycket om det spelet och även testat det i den lokala pizzerians flottiga bakrum med en förståndshandikappad liten femårig pizzabagarson. Fan vad jag hatade den bortskämda jäveln.

Mitt första spel till SNES var SMB All Stars, haha.
Jag spelade mest SMB 3 eftersom jag aldrig hade det spelet till NES. Det var ganska roligt och framförallt sjukt coolt att spela det med den uppdaterade grafiken.

Mitt första spel till GameBoy var (surprise-surprise) Tetris.
Jävlar vad jag nötte den lilla gråa lådan på toaletten.

Fotnot spel:
Jag hade aldrig något Sega, inget alls, vilket är ganska sjukt. Jag har fortfarande inget Sega och planerar inte ens att skaffa det.

Leksaker:

Min första leksak lär vara Wuzzlen Eleru som jag fick på BB. En lila elefant-bi-känguru-mix med orange tofs på huvudet och rosa-vit-randig pung på magen. Jag har kvar den än idag.

Att veta vilken min första actionfigur var är nog helt omöjligt, men jag vet att julen -93 var en episk jul. Då fick jag både Technodromen och flygplanet från Batmanserien som gick just då på 3:an.

Jag minns iallafall att min första Star Wars-figur var en något skadad Gamorrean guard från Jedins återkomst (1983), utan yxa. Jag köpte honom för tre spänn på Bellevue marknad i Gamlestan. Den andra Star Wars-figuren jag köpte var en Chewbacca från POTF-linjen (1996), utan några tillbehör. Även honom köpte jag för en billig peng (tror att det var fem kronor!).

Slutsats:

Jag har alltid tyckt om att samla på saker, men inte som idag. Förr samlade jag väl mest på fräcka saker, numera samlar jag mest på saker som har någon form av värde eller strävan (att t.ex. få ett komplett exemplar av något eller att få ett fullt set eller så).

